Bloggen

Hur artikelmarknadsföring kan ge dig pengar

Artikelmarknadsföring kan ge dig pengar! Det är inte bara läsarna som läser dina artiklar utan de kan också bli kunder. Genom att tillhandahålla användbar information kan läsarna utnyttja en hel bransch utan att spendera för mycket.

För att marknadsföra din webbplats kan du skriva pressmeddelanden och använda sociala bokmärkessajter för att sprida ordet om ditt arbete. Och ju fler som läser dina artiklar, desto större är sannolikheten att du gör en försäljning! Det är ett stort plus!

Det finns många sätt att skicka in dina artiklar till artikelkataloger. Du kan placera dem på din egen webbplats och inkludera ett meddelande som tillåter att de återpubliceras. Naturligtvis bör du alltid lägga till en länk tillbaka till din webbplats! Men om du har mycket trafik kan du kanske använda detta tillvägagångssätt. Så här gör du. Artikelkataloger är gratis resurser, men de kräver att du skapar innehåll av hög kvalitet.

Innan du skriver dina artiklar ska du fundera på vilken typ av målgrupp du försöker nå. Riktar du din målgrupp främst på nätet eller vill du nå en mer allmän publik? Om du använder köparpersonas för att skriva dina artiklar kan du hjälpa dig att fastställa din målgrupp. Dessutom kan du använda infografik för att förklara vissa fakta. En välskriven artikel kommer att engagera läsarna. Om du har ett produktteam kan du överväga att intervjua deras kunder för att få en bättre förståelse för vad de vill veta om produkten.

Oavsett om du skriver en artikel för en företagswebbplats eller en personlig blogg måste du känna din målgrupp innan du skriver din artikel. På så sätt kommer ditt innehåll att ha en inverkan på dina kunder och det är mer sannolikt att det når ut till en större publik. Kom ihåg att ditt mål är att få mycket trafik, så se till att du väljer artiklar som svarar mot din målgrupps behov. Det är möjligt att tjäna mycket pengar genom att använda artiklar som medium.

Social marknadsföringsforskning

Framgången för sociala marknadsföringsstrategier beror till stor del på vilken typ av forskning som används för att utveckla kampanjerna. En fokusgruppsintervju, till exempel, tar fram attityder och uppfattningar hos en urvalsgrupp. Den bygger på öppna frågor och icke-verbal kommunikation. Forskningen kan också avslöja andra egenskaper hos en målgrupp, t.ex. deras socioekonomiska status och politiska åsikter. I slutändan kan dessa verktyg hjälpa marknadsförare att skapa en effektiv strategi för social marknadsföring.

  1. För att skapa en social marknadsföringsstrategi måste företag fastställa ett tydligt mål för kampanjen, välja rätt målgrupp och välja rätt media. Marknadsföringsstrategin för sociala medier bör också omfatta hur man ska mäta och övervaka kampanjens framgång.
  2. Beroende på målet kan det ge en vinstökning på 25 till 95 procent. De mest effektiva kampanjerna innehåller en kombination av dessa element. Och, som med alla marknadsföringsstrategier, måste de uppdateras regelbundet.

The Turning Point definierar de sex kritiska faserna av social marknadsföring: forskning, folkhälsoproblem, marknadsstrategi, planerad intervention och programövervakning. Sociala marknadsföringsprojekt bör börja med en idé om en sak och sedan gradvis skala upp konceptet, eftersom bevis tyder på att positiva resultat kommer att informera framtida kampanjer. The Turning Point är ett konsultföretag för social marknadsföring som samarbetar med organisationer för att utveckla tjänster för social marknadsföring. Det här avsnittet ger en kort översikt över konceptet. Här kommer du vidare